Reunió sobre els paquets turístics de l’Urgell

Més d’un miler de persones han contractat en els darrers dos anys algun dels 35 paquets turístics estructurats que s’han creat a les comarques de la plana de Lleida a partir de les jornades de microconsultoria promogudes pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en col·laboració amb l’Agència Catalana de Turisme i els consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d’Urgell, la Segarra, el Segrià i l’Urgell. El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha reunit aquest dimecres els tècnics de les oficines comarcals de turisme que han participat en la creació d’aquests paquets turístics per tal de fer balanç dels dos primers anys de la posada en marxa d’aquesta iniciativa destinada a dinamitzar la zona de la plana de Lleida. Entre els paquets turístics més demandats destaquen els relacionats amb experiències astronòmiques a l’entorn del Montsec, el congost de Mont-rebei i les propostes vinculades amb la Ruta del vi de Lleida.

El resultat amb el nombre de persones que han gaudit d’algun d’aquests nous paquets turístics a la plana de Lleida s’ha donat a conèixer aquest dimecres en el decurs d’una reunió celebrada a la Diputació de Lleida per tal d’avaluar el funcionament d’aquest projecte destinat a dinamitzar la zona de la plana de Lleida. La trobada ha comptat amb la participació dels tècnics de turisme dels consells comarcals que participen del projecte, un representant de l’empresa consultora i agència receptiva que s’encarrega de la comercialització dels paquets turístics i del director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juli Alegre.

La reunió ha permès analitzar el funcionament d’aquests 35 paquets turístics en els seus dos primers anys de funcionament. També s’ha donat a conèixer el conjunt d’accions promocionals que s’han fet per promocionar aquesta oferta turística, com també les noves actuacions previstes amb vista a un futur immediat i que inclouen, entre d’altres, iniciatives per enfortir les accions de comunicació i de promoció tant en suports online com offline.

Així, el nombre total de persones que han gaudit d’aquests nous paquets turístics s’eleva a 1.020 en aquests dos anys. Entre els paquets turístics més demandats figuren els relacionats amb experiències astronòmiques a l’entorn del Montsec, el congost de Mont-rebei i les propostes vinculades amb la Ruta del Vi de Lleida. D’altra banda, en el decurs de la reunió també s’ha posat de manifest que el nombre de consultes fetes a les plataformes de comercialització va ser de 28.144 l’any 2016, respecte a les 9.911 de l’any 2015.

Fruit de l’experiència d’aquests dos primers anys de funcionament d’aquesta nova oferta turística s’ha pogut constatar que cada vegada més persones fan servir els paquets combinats com un guió de viatge del qual extreure idees i conèixer els recursos turístics més fiables, per organitzar el viatge a la seva mida i reservar directament els diferents establiments, segons han explicat des del Patronat de Turisme. Per aquest motiu, s’ha pogut constatar que en la preparació d’aquestes rutes per les comarques de la plana de Lleida, al marge de les persones que han contractat directament el paquet turístic, un nombre molt majoritari de turistes ha optat per fer-se el viatge a la seva mida a partir de les dades i de la informació que contenien els diferents fullets promocionals de les rutes. En aquest sentit, s’ha posat en relleu un estudi de la Universitat de Girona que conclou que per cada persona que compra un paquet combinat a una agència de viatges, entre 8 i 12 persones fan servir aquesta informació per organitzar el seu propi viatge.

En aquests 35 nous paquets turístics estructurats hi han col·laborat 158 prestadors de serveis (38 allotjaments, 25 restaurants, 23 equipaments culturals, 16 empreses productives, 14 empreses d’activitats, 31 monuments i espais naturals i 11 ens públics) de la plana de Lleida, els quals han aportat la realització d’activitats, serveis d’allotjament, restauració, oferta complementària o compra de productes agroalimentaris que, juntament amb els recursos turístics de cadascuna de les comarques participants, han permès la confecció d’aquestes noves propostes turístiques.

Tots els packs inclouen, com a mínim, una nit d’allotjament, un menú gastronòmic en un restaurant de cuina tradicional, diferents visites guiades i activitats de turisme actiu i de natura. Els 35 paquets turístics creats a la plana de Lleida se centren en 19 eixos temàtics: art, art rupestre, astronomia, aventura, balnearis, Camí de Sant Jaume, castells, citybreak, cultura, enoturisme i oleoturisme, esport, fruiturisme, gastronomia, història, natura, pedra seca, personalitats i ‘celebrities’, pobles amb encant i vida rural.